fbpx

Algemene voorwaarden

1 Montageweek:

Op uw orderbevestiging vindt u de week van montage. Twee weken voor montage wordt u gemaild/gebeld om u aan de montagedatum ter herinneren en de laatste zaken met u door te nemen.

2 Foto’s:

Wij verzoeken u om uw trap 2 weken voor montage gereed te hebben. Stuur minimaal 2 weken vooraf 3 foto’s van uw trap. Vooraanzicht, van bovenaf en bovenkant-overloop. Heeft u LED-verlichting dan ook een foto van de achterkant van uw trap.

3 Werkplek:

Het zagen van de treden gebeurt normaliter buiten. Bij nat weer verzoeken wij u een ruimte beschikbaar te stellen voor het zaagwerk. Deze moet minimaal 10 m2  en een afstand van 0 tot 10 m vanaf uw trap zijn. Wij beschikken over goede afzuiging.

4 Kraaklatten:

Oude kraaklatten dienen te zijn verwijderd, tenzij u anders heeft afgesproken. Deze afspraak dient dan ook op uw orderbevestiging terug te komen. Heeft u vragen over de kraaklatten? Mail planning@prostairs.nl

5 Stootborden:

Laat u de stootborden in de door u gekozen kleur spuiten? Lever dan de verf 6 weken vooraf aan. Wij verwerken uitsluitend watergedragen verf. Liefst van het merk Histor, Sigma, Sikkens of Wijzonol. (Geen Flexa, dat geeft geen mooi resultaat.)

6 Vloer:

Bij het leggen van een nieuwe vloer of schuren van een vloer dient de ruimte volledig ontruimd te zijn van meubels en de deuren eruit gehaald. De vloer dient vlak en schoon te zijn.

7 Licht:

Er dient altijd voldoende licht te zijn. 1 verlichtingspunt per 15 m2.

8 Parkeren:

U dient voor parkeergelegenheid te zorgen voor onze monteur.

9 Onderhoud:

Bij een vloer met olie komt het soms voor dat een vloer wat vlekkerig is. Na 1 week kunt u de vloer zepen met onze speciale zeep, dan zal dit vanzelf verdwijnen.

10 Betaling:

De aanbetaling dient u, na ontvangst van de aanbetalingsfactuur, over te maken op ons bankrekeningnummer. Bij het niet tijdig overmaken (binnen 14 dagen) is uw afgesproken planning niet gegarandeerd.
1. Bij traprenovatie dient u het afleverbedrag op de dag zelf, per PIN of contant, te worden voldaan.
2. Bij vloeren, deze worden vooraf bezorgd, dan dient u 50% van het orderbedrag te voldoen. Het resterende bedrag voldoet u bij oplevering

Geef a.u.b. gehoor aan deze voorwaarden. Neem bij onduidelijkheden even contact met ons op. Het zou spijtig zijn dat na lang wachten, wij niet aan het werk kunnen en u voor onverwachte kosten komt te staan. Zie daarom ook de Aanvullende ProStairs Voorwaarden. (HIER ONDER)

Wij danken u hartelijk voor het onder de aandacht nemen van deze punten, en wensen u veel plezier van uw aankoop.

Artikel 1 – Legomstandigheden

  1. De vloer dient blijvend vlak, droog, drukvast en vormvast te zijn.
  2. De ondervloer dient leeg, schoon en opgeruimd te zijn dus geen cement-, lijmresten of spijkers e.d. in/op de vloer.
  3. Het is noodzakelijk dat er verwarming aanwezig is in de woning, dit in verband met de relatieve luchtvochtigheidsgraad in de woning. Vooral bij het oliën of lakken, is de temperatuur belangrijk. De temperatuur dient minimaal 15°C te zijn.
  4. Daar er met elektrische machines wordt gewerkt die een goede stroomvoorziening nodig hebben, zijn bouwstroom of lange verlengkabels van buiten uit niet acceptabel. Bij het schuren van een vloer dient u zorg te dragen voor minimaal een lege elektragroep van 16 Ampère.
  5. Er moet voldoende licht aanwezig zijn. ± per 15 m² 1 verlichtingspunt à 60 watt.
  6. Houd altijd rekening met een eventuele plaatsing van een nieuwe keuken. Deze dient al geplaatst te zijn voor het leggen van uw nieuwe vloer.
  7. Bij nieuwbouw (aanbouw), waarbij vers beton is gestort, dient u rekening te houden met een droogtijd van 6 à 8 weken, voordat een vloer kan worden gelegd. Vraag de bouwer minimaal 8 weken voor oplevering de afwerkvloer aan te brengen. Indien dit niet mogelijk is dient u contact op te nemen met onze afdeling planning.
  8. Overigens worden alle vloeren 2 tot 3 weken voor het leggen nagemeten. Daarvoor nemen wij zelf contact met u op.
  9. Wanneer er cv-leidingen in uw cementdekvloer aanwezig zijn, dienen deze op een diepte van tenminste 3,5 cm te liggen. Is dit niet het geval, dan is het onmogelijk garantie te geven op uw vloer i.v.m. eventuele warmte-invloeden vanuit uw cementdekvloer.
  10. Controleer of uw kruipruimte goed geventileerd is. De muizen (ventilatieopeningen) dienen volledig vrij te zijn zand, bladeren of andere materialen.
  11. Wanneer er systeemplinten (opstaande plint) geplaatst worden, dienen de oude plinten te zijn verwijderd. Indien er naderhand plinten geplaatst moet worden zullen wij u voorrijkosten in rekening moeten brengen wat wij uiteraard willen voorkomen.
  12. Bedradingen zoals antennekabels, telefoonsnoeren, audioapparatuur etc. dienen bij aanvangen vrij van de vloer te zijn, het eventuele wegwerken achter de plinten dient door de klant zelf te worden gedaan.
  13. Bij aanvang kunnen er geen stukadoors, schilders, tegelzetters etc. in de te beleggen ruimte werkzaam zijn. Indien dit niet te vermijden is, behouden wij het recht de werkzaamheden te staken. Kosten hiermee gemoeid zijn voor rekening klant.
  14. Deuren dienen verwijderd te zijn. In verband met het leggen van de vloer. Wanneer deuren door ons verwijderd dienen te worden, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele beschadigingen.
  15. De parketteur dient zijn bus voor/naast uw woning te kunnen parkeren. Eventuele parkeerkosten zijn voor rekening klant.

     

Artikel 2 – Bezorging vloeren

  1. Vloeren die niet gelegd worden door ons maar door u zelf, kunnen tegen vergoeding van €125,- worden bezorgd. Anders kunt u de vloeren ophalen in ons centraal magazijn in Bunschoten, hiervoor dient u een afspraak te maken met de afdeling planning.
  2. Wordt de vloer wel door ons gelegd, dan wordt de vloer de week voor montage op vrijdag bezorgd. U dient dan het factuurbedrag te voldoen, minus 10% tot maximaal €500, het resterende bedrag dient te worden afgerekend bij oplevering.

 

Artikel 3 – Diversen vloeren

  1. Onze vloeren worden verkocht op basis van nacalculatie. Dit houdt in dat de meters die bij verkoop berekend zijn, een indicatie is van de hoeveelheid te leggen meters. Na meting volgen de definitieve meters eventuele wijzigingen worden aan u doorberekend.
    Zaagverlies wordt door ons berekend op basis van het type vloer en de legwijze daarvan. Naar aanleiding van deze gegevens zullen de verbruikte hoeveelheden aan u worden berekend.
  2. Het inkorten van deuren en keukenplinten wordt niet door ons uitgevoerd.
  3. Onze garanties bestaan uit deze belangrijke gegevens en aanvullend de algemene voorwaarden van het CBW.
  4. Op de natuurlijke werking van hout kunnen wij geen garantie verlenen.
  5. Convectorroosters kunnen alleen door ons worden ingemeten, indien de convectorput is opgeleverd met een stalen hoeklijn waar het rooster in past.
  6. Wanneer uw muren zijn voorzien van behang of spachtelputz is het raadzaam de muren af te plakken (onder en boven vastgeplakt) tot ongeveer 1 meter hoogte om te voorkomen dat schuurstof of lijmvegen op uw muren komen. Is dit niet gebeurd zijn wij niet aansprakelijk voor evt. beschadigingen.

Artikel 4 – Montage traprenovatie

  1. ProStairs levert een groot assortiment aan traprenovaties.
    Bij PVC-trappen dient u er rekening mee te houden dat ons unieke systeem is opgebouwd uit PVC vloerdelen, in sommige gevallen zijn wij genoodzaakt om een aansluit verbinding te maken, nieuwe vloerdelen worden tegen elkaar aangeklikt, u ziet dan de overgang van het ene deel naar het andere deel. Voor vragen hierover verwijzen u wij naar de verkoper.
  2. Voorbereiding van uw trap, deze dient vrij te zijn van oude tapijtresten en spijkers.
  3. Kraaklatten dienen te zijn verwijderd. Is dit niet het geval dan kunnen wij het stootbord tot aan de kraaklat monteren. Voor vragen over kraaklatten, neem contact op met uw verkoper.
  4. In sommige gevallen kan een trap kraken. Een trap is in de meeste gevallen gemaakt van vurenhout. Hout is een natuurproduct dit kan krimpen en uitzetten. In de verbindingen van de trap kan dan soms ruimte ontstaan, dan kan uw trap gaan kraken bij het belopen. Wij kunnen uw traptreden dan doorschroeven, om kraken te verminderen maar dit geeft geen enkele garantie.
  5. 2 weken voor montage verzoeken wij u foto’s te maken van de trap (vooraanzicht, van bovenaf en bovenkant-overloop) en deze te mailen naar planning@prostairs.nl. Wij controleren dan of alles gereed is voor montage.
  6. Wij adviseren om de zijkanten en de trapboom vooraf te schilderen. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele beschadigingen aan dit schilderwerk die vóór, tijdens of na de montage ontstaan. Omdat wij de overzettredes zo strak mogelijk monteren. Dit geldt ook voor vervolgafspraken, zoals service- en herstelwerkzaamheden, tenzij wij zelf de trap hebben geschilderd.
  7. Bij nat weer verzoeken wij u een ruimte beschikbaar te stellen voor het zaagwerk van minimaal 6 à 8 m2 en binnen 0 tot 10 m van uw trap met een droge doorloop.
  8. In sommige gevallen komt het voor dat de overzetreden boven de trapboom uit kunnen steken. Dit heeft te maken met de constructie van uw huidige trap. Mocht u hier nog vragen over hebben, kunt u dit voor de montage overleggen met de afdeling planning.
  9. Bij open trappen wordt ook de achterkant afgewerkt met een profiel. Hierbij zal opvallen dat het profiel onder de treden doorsteekt. Dit is in hoogte verschillend per trap, afhankelijk van de dikte trede.
  10. Het inkorten van traptreden, zal niet door ProStairs worden uitgevoerd, door dit wel te doen maakt u de huidige constructie van uw trap zwakker. Mocht u dit om een of andere reden toch wenselijk vinden, dient u dit zelf te doen.
  11. Voor de montage van LED-verlichting moet er een vrij stopcontact in de trapkast zijn om deze aan te sluiten.
  12. Na montage kunt u de trap pas na 4 uur betreden, dit i.v.m. het goed drogen van de lijm.

 

Artikel 5 – Kleuren hout

  1. Bij het kleuren van houten vloeren of trappen kan de uiteindelijke kleur afwijken van het kleurmonster.
  2. Roken van hout is een chemisch proces. De vloer/trap wijkt daardoor ten allen tijden af van het monster. Houdt u rekening met het feit dat houtspint door dit proces gekenmerkt wordt.
  3. Aan een geleverd kleurmonster kunnen geen rechten worden ontleend, dat de hele of een gedeelte van de vloer/trap eruit ziet als het monster, wel dient de kleur van het monster in de vloer herkenbaar aanwezig te zijn.

 

Artikel 6 – Sorteringen hout

Extra: Het hout dient kwartiers/half kwartiers te zijn gezaagd. Het dient volkomen vrij te zijn van spint en noesten en gelijkmatig van kleur te zijn.

Exquisit: De bovenkant is noest-, spint en scheurvrij. Grote kleur- en structuurverschillen zijn niet toegestaan. Men treft zowel dosse als quartiers gezaagde delen aan.

1bis: De bovenkant is spint- en scheurvrij. Gezonde vaste kleine noesten, alsmede kleurverschillen zijn toegestaan. Bij de planken vloeren kunnen iets grotere noesten voorkomen.

Rustiek: Een randje spint is toegestaan. Het karakter wordt bepaald door opvallende houtschakeringen De noesten hebben een doorsnee van max. 40mm deze moeten vast zijn.

Country: Het karakter wordt bepaald door een levendige structuur, scheurtjes alsmede grotere open noesten zijn toegestaan. Harde spint vormt een eigenschap van deze sortering en is onbeperkt aanwezig.

 

Artikel 7 – Betaling

  1. De bedragen geschieden volgens de Algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen. Er zijn twee betalingen bestaande uit:
  2. Aanbetalingsbedrag: deze factuur ontvangt u direct na de orderbevestiging. Deze dient u te voldoen binnen 14 dagen na ontvangst. Betaal deze op tijd om uw planning te garanderen.

Artikel 8 – Montagedata

  1. De montagedata van de vloer/trap staan rechtsboven in de orderbevestiging. Wijzigen van de montagedata kan uiterlijk 6 weken voor de geplande week.
  2. Het is niet mogelijk om op korte termijn nieuwe data in te plannen. U zult rekening moeten houden met de planning van dat moment. Indien wij op de afgesproken dag niet kunnen aanvangen met de montage zijn wij genoodzaakt u €595,- excl. B.T.W. / €719,95 incl. B.T.W. per werkdag in rekening te brengen (wachtdag) wat wij uiteraard willen voorkomen. Bekijk daarom goed uw orderbevestiging!
  3. Wij beroepen ons alleen op overmacht, als er sprake is van ziekte of productie stagnatie bij de fabrikant. Wanneer er bij de montage een fabricagefout aan het licht komt, zullen wij dit zo spoedig mogelijk oplossen. Kosten daarmee gemoeid zijn voor onze rekening.
  4. Eventuele claims van vrije dagen of zogenaamde gevolgschade vergoeden wij niet.
  5. Een montage kan tot 1 jaar na datum aankoopovereenkomst worden uitgesteld zonder prijsverhoging.

 

Artikel 9 – Oplevering

  1. Uw vloer en of trap wordt door onze monteur opgeleverd, hierbij dient u zelf aanwezig te zijn. Tijdstip van oplevering kunt u nagaan bij de monteur. Dit is meestal direct de laatste werkdag.
  2. Mocht er bij de oplevering nog service moeten plaatsvinden wordt dit genoteerd en ingepland. Mocht u daarna gebruik willen maken van onze service kunt u dit schriftelijk doen of telefonisch een melding maken.
  3. Na oplevering van uw vloer of trap willen wij u het onderhoud graag nog een keer toelichten zoals eerder besproken in het verkoopgesprek, kom hiervoor naar onze winkel, of neem contact op met de afdeling verkoop.
  4. De relatieve luchtvochtigheid in uw woning dient altijd tussen de 50 en 60% te liggen. Dit is af te lezen door middel van een hygrometer welke eventueel bij ons verkrijgbaar is.
  5. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele krimp scheurtjes of zwellingen die ontstaan zijn door een te lage of een te hoge luchtvochtigheid. Voor meer vragen hierover staan wij u graag te woord.

 

Artikel 10 – Onderhoud

Voor onderhoud aan uw vloer of trap kunt u terecht in onze showroom op Haarbrug 3 te Bunschoten of neem contact op met de afdeling verkoop.

Juiste vraag op de juiste plaats

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, geven wij u een overzicht waar u uw vraag kunt neerleggen. Wij streven ernaar om dit efficiënt te laten verlopen.

Verkoop sales@prostairs.nl
verkoop en vragen over uw aankoop.

Planning planning@prostairs.nl

vragen over montage en service

Administratie administratie@prostairs.nl

financiële vragen

Overig info@prostairs.nl

alle overige vragen

Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met ons kantoor.

Dit kan via 033 – 298 58 88

Wij wensen u alvast veel plezier toe met uw nieuwe product.

ProStairs traprenovatie.